vrijdag 10 februari 2012

habets-natuurgeneeskunde, gediplomeerd

Na 30 jaar gewerkt te hebben in het Heerlens Atrium Ziekenhuis, was het tijd voor wat nieuws!
Ik volgde mijn nieuwsgierigheid op een paranormale beurs.
Veel tafeltes met glazen bollen, maar dat was mij te zweverig.
Een grote massagetafel trok mijn aandacht, en ik was niet de enige. Een lange rij wachtenden verdrong zich om de client die zijn ogen sloot, zijn voeten overgegeven aan de dame in witte jasschort. Zij straalde een serene rust uit, stelde af en toe zachtjes een vraag. Een blik van "ahha.... en ze ging aan de slag.
Dat wilde ik ook leren!  Geloof het of niet, de week erna kwam iemand op mijn pad die les gaf in Natuurgeneeskunde. Ik volgde bij haar 2 jaar een hogere beroepsopleiding en sdloot af met een diploma.
Heel fijn vond ik de kennismaing met adspirant collega's, biojzondere mens-mensen!
Jaren later werd ik getroffen door een herseninfarct. Tijdens mijn zekte putte ik energie uit wat ik leerde tijdens mijn opleiding natuurgeneeskunde, vond ik hulpbij een bijzondere collega Eugenie Martens uit Heerlen, die mij wekelijks voetreflextherapie aanbood, de Reiki groep van Ton Schoenmakers nam mij warm op. Ik kon gelukkig (in meerdere opzichten) de Lukas kliniek mobiel weer verlaten (thans Adelante te Hoensbroek).
Geluk is vetrtrouwen hebben in jezelf.
Geluk is blij zijn met wat je NU hebt, zonder terug te verlangen naar vervlogen tijden
Geluk is het vermogen liefde te geven en je open te stellen voor een ander.
Geluk is een talent te hebben.
Ik ben blij dat ik geluk heb!
wil dat graag delen.

De mensen die bijje passen komen naar je toe.
Ik hoop dat de juiste mensen zich aangesproken voelen en
dat ik ze WELKOM mag heten in mijn praktijk.

Heleen Habets

Geen opmerkingen:

Een reactie posten